BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SALAM UKHWAH

:: TEMAN SEPANJANG JALAN ::

Friday, February 26, 2010

Sambutan Maulidur rasul SMKKJ 2010

 25hb Februari 2010 

Alhamdulillah, segal puji hanya untuk Allah. Salam sejahtera ke atas junjungan besar Baginda Muhammad s.a.w serta para sahabat yang dimuliakan oleh Pencipta sekalian alam...

Entri ini agak lewat dimasukkan. Maklumlah, kesibukan yang tidak dapat dielakkan. Menyertai 2 perarakan Sambutan Maulidur rasul cukup meraih tenaga dan masaku. Khamis baru2 ini selesai sambutan maulidur rasul peringkat sekolah dan semalam PPIM Daerah Kunak pun selesai dengan 'misi' perarakan Maulidur rasul peringkat Derah Kunak anjuran bersama Pejabat Polis Kunak. 

Sebetulnya, cuti seminggu yang lepas aku dan 'student' sudah berhempas pulas menyiapkan sepanduk perarakan. Terima kasih kepada beberapa 'student' kelas 3 Smart  yang meluangkan masa datang serta berkunjung di teratak cikgu serta berkerjasama bagi 'menyempurnakan' sepanduk tersebut. Mengambil mada 3 hari untuk siap..hehehehe (aku melakar sepenuhnya dan pelajar mewarna). Cuma agak terkilan, ketika aku meminta pelajar melakar ayat al-Quran dan membacanya, hampir kesemua tidak 'kenal' huruf kecuali alif. Sedih bila mengenangkan hal ini. Bayangkan bagaimana genarasi 'esok' yang 'ummi' al-quran..??

 
Lakaran (1)


 Lakaran (2)


Lakaran (3)


Bahan yang tidak cukup..hehehe


Separuh siap (1)


Separuh siap (2)


Separuh siap (3)
Siap melakar surah al-Syuura ayat 38, aku membiarkan pelajar melakar maksud ayat tersebut dengan berpandukan 'kertas' yang diberikan oleh penganjur. Aku mengahrapkan 'tugas' itu selesai seusai sahaja aku siap memasak (sepanduk dibuat di rumahku). Apa yang terjadi??? Rasa nak cekik jak 'student' tu.. Macam mana surah al-Syura ayat 38 boleh bertukar maksud kepada surah al-anaam ayat 97 ?? Aduhhh!! geram betul time tu (membebel juga, student diam jak). Apa lagi, terpaksalah 'mereka dan sekutu2 tu' padam semula. Itu cerita sebelum...sedih ada, gembira pun ada..

 
Sebelum berarak

 
Nak bergambar juga..(~_~)


Pelajarku memegang bungan manggar

 Penilaian oleh hakim sepanduk

 
Jom minum air free (tugasku menyediakan air utk pelajar)

 
Kak Irma dan Kak Hajah Maznah membantu 
aku menyiapkan minuman. Aku sayang kamu..

 
Geng-geng Koperasi SMK Kunak Jaya Berhad

Hari perarakan, syukur yang teramat sangat sebab sepanduk itu mendapat tempat ke 2 (nain johan). Bukan alang2 gembira pelajar aku..Tahniah la cikgu ucapkan..Tahun depan kita cuba lagi dapatkan yang johan pulak ya..hehehehe. Tahniah kepada pemenang nasyid, hafazan, tilawah, syarahan dan macam-macam lagi. Buat yang terbaik untuk ke peringkat Daerah Kunak nanti.

Tugas aku semasa kemuncak sebagai ketua unit AJK Makanan. Terima kasih kepada rakan guru yang telah aku tugaskan untuk vanue makanan pelajar, guru dan VIP. Terima kasih atas segala kerjasama..

 
Pelajar sekolahku yang ikut beraraka di Daerah Kunak

 Aku dan guru baru Cik Sabariah Lajamani

Selesai perarakan pada hari itu, aku pulak yang 'bermatian' dengan kak Hajah Maznah menyiapakn sepanduk PPIM Daerah Kunak..'start' pukul 2 petang hingga 11.30 malam baru siap sepanduk tu. Menggunakan bilik guru sebagai 'destinasi' melakar sepanduk (maaf kalau ada yang 'terconteng' pelaka di meja or kerusi rakan guru yang lain.hehehe). Alhamdulillah, kami mendapat tempat ke 3 pertandingan sepanduk kategori pertubuhan dan persatuan..Terima kasih kepada pengerusi kerana sudi 'turun padang' bersama kami menjayakan program ini. Laporan boleh dilihat pada pautan http://www.ppimsukunak.blogspot.com.

p/s Ulang tahun kelahiran junjungan besar ini kita semarakkan dengan mengingati setiap perjuangan baginda. Kita terus melaksanakan segala sunnah Baginda..Kita telusuri sirah Baginda dan Para Sahabat..Sepanjang masa, sepanjang zaman..Di man pun ada, siapa pun anda, apa pun yang anda lakukan ikutan 'teladan' terbaik sepanjang zaman ini. Tiada akhlak yang terbaik selain Baginda..Ya Rasulullah, kami merinduimu

p/s SMK Kunak Jaya paling banyak menghantar penyertaan pertandingan sepanduk Peringkat Daerah Kunak kategori sekolah sebab kami dah sambut pun Khamis lepas. Sekolah lain belum buat lagi. Dengan semangat 'SENTIASA KE HADAPAN' menjadikan sekolah kami berlumba2 mengecapi kejayaan. Tahniah kepada pelajar STPM..Minggu hadapan 'maybe' keluar berita sekolah kita tu. atas kejayaan STPM 2009. Tercatat lagi sejarah dalam result STPM. Tahniah buat cikgu Azwan Hammis@Kalimung (PK Kokum Pejabat Daerah Kunak) sebab beliau menjadi 'best student' STPM di sekolah kami...4A lagi!!..Isnin ini aku ada temujanji dengan beliau d PPD Kunak atas urusan PPIM Daerah..tunggu ya..hehehehe


0 ulasan: