BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SALAM UKHWAH

:: TEMAN SEPANJANG JALAN ::

Thursday, February 11, 2010

Pertunangan sahabatku..Alam Shah


07 Feb 2010  (10.15 pm)
Kampung Bonda..Tingkayu Estate

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Alhamdulillah….syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi kesempatan untuk menghirup udara-NYA, masih berpeluang melihat kebesaran ciptaan-NYA..selawat dan salam buat Imam Umat Islam, Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat Baginda. Tidak lupa buat para sahabat serta anbiya’ yang dikasihi..

Syukur dalam keletihan, aku masih berkesempatan untuk menjenguk blog teman-teman. Sebetulnya aku berada di kampung bonda tika ini. Tiga hari berulang alik, menghantar emak ke rumah besannya kenduri kahwin. Maklumlah, ayah yang sedia maklum tidak berapa sihat sejak akhir-akhir ini membataskan ‘pergerakan’ ayah yang biasanya sedia berkhidmat menghantar emak ke mana sahaja. Aku sebagai anak yang paling dekat dengan emak dan ayah mengambil tugas ini, menghantar serta menjemput emak tambah-tambah lagi majlis kenduri keluarga. Kesihan ayah..Kesihatannya kian ‘terganggu’ selepas dimasukkan ke hospital tahun lepas..

‘Ya Allah, Engkau lebih mengetahui semua ini’

*********
Kepada sahabatku, Alam Shah Hafidz dan kak Kasmah Hj. Karim

 Aku, makcik bulan dan kak Kasmah

Minta maaf sebab lewat masukkan entri majlis pertunangan kalian..Kesibukan yang berpanjangan menghadkan masaku..Ini pun aku ‘curi’ sedikit masa sebelum malam kulabuhkan (10.49 pm)..Pertunangan ini telah diadakan pada 30 Januari 2010

Indahnya saat ini

 
Rumah kak Kasmah (mcm kenduri nikah la pulak)

 
Wajah ceria 

Bersalaman dengan kaum keluarga 

Peneman setiaku..Sakiah

p/s Sedih sebab aku kehilangan seorang lagi sahabat. Nakajima, aku doakan ko bahagia walau di mana sahaja. Tiada yang mampu akau 'hadiah' kan selain doa ini..Bahagialah kerana engkau layak untuk memilikinya. Jangan pernah tewas dalam perjuangan ini. Doa kami selalu bersamamu..Ameen

0 ulasan: