BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SALAM UKHWAH

:: TEMAN SEPANJANG JALAN ::

Monday, August 22, 2011

Memburu berkat 1000 bulan

Salam ramadhan ke 23

Apa khabar puasa anda hari ini? Adalah 'impak'nya sama seperti hari semalam? InsyaAllah lebih baik dari sebelumnya..Mari kita sama2 'berusaha' memperbaiki 'momentum' ibadah di bulan barakah ini..Lebih2 lagi dimalam sepuluh terkahir..Terasa sebak pulak..ish ish ish..Mata dah berair ni. Terasa cepat masa berlalu..Pejam celik sekejap lagi bulan ini akan berakhir..Dalam memburu Lailatul Qadar..Malam yang lebih baik daripada 1000 bulan..Ruginya 'makhluk' yang tidak merebut 'saham' ini...teringat isi ceramah satu ketika dulu 'maka rugilah manusia yang menemui ramadhan tetapi tidak terampun dosanya'..



Ingin berkongsi sedikit mengenai malam yang kita 'buru' ini..Mudah2an masih berkesempatan lagi..

Dahsyatnya Lailatul Qadar !

1. Dosa lalu terampun kesemuanya. "Barangsiapa yg menghidupkan Lailatul Qadar dengan iman dan muhasabah, dosanya yang telah lalu akan diampuni." (R.Bukhari)

2. Malaikat Jibril sendiri turun. FirmanNya yg bermaksud: "Pada malam itu turun malaikat-malaikat dan Malaikat Jibril dengan izin TuhanNya untuk mengatur segala urusan."

3. Berlangsung kedahsyatan keberkatannya sampai terbit fajar. Maknanya sebelum bersahur, masih sempat lagi jika anda luangkan sedikit masa bersolat dan baca al-Quran serta berdoa.

4. Kita semua adalah insan terpilih utk mendapatkannya! Kerana kita umat Islam.Jom rebut

5. Segala doa termakbul

6. Wanita yang uzur tak boleh solat pun boleh bangun malam dengan berzikir, bertasbih dan bertahmid. Semua jantina boleh, tiada had umur. Tiada alasan utk berkata 'tak nak' pada Qiamulail..

p/s Ya Allah, ku pinta pada-Mu keampunan..Terima taubatku. Amin

0 ulasan: