BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SALAM UKHWAH

:: TEMAN SEPANJANG JALAN ::

Monday, November 5, 2012

Ikat Nikmat Dengan 'SYUKUR'

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Terima kasih Tuhan atas segala yang Engkau berikan ini..
Moga aku terus..terus..dan terus menjadi hamba yang bersyukur..

Memetik bicara kata pada cover 'majalah solusi isu 49-Melawan Bisikan Syaitan'

"Allah menjanjikan kepada orang Mukmin untuk mengurniakan tambahan nikmat-NYA jika mereka MENGIKAT NIKMAT TERSEBUT dengan rasa penuh kesyukuran. Ibn 'Atailah berkata : "Sesiapa yang tidak mensyukuri nikmat, maka dia telah menghilangkan nikmat tersebut. Dan sesiapa yang mensyukuri, maka dia telah mengikatnya dengan tali."

Alhamdulillah..sekali lagi aku 'di pentas' penghujung Hari Anugerah Kecemerlangan..

Anugerah Pelaporan Terbaik Kokurikulum

Anugerah Info terbaik Kokurikulum

Anugerah Pencapaian GPS & Peratus PMR (Sejarah)


..dan setiap kali 'Allah' 'menghadiahkan' seperti ini, aku akan 'menghadiahkan' kepada diri dengan 'sesuatu' yang akan disimpan dan paling penting ianya ada 'value' pada diri..Maybe untuk orang lain juga..InsyaAllah


Di Hamparan Shamrock

Pertama kali menatap cover, aku terus jatuh cinta. Apatah lagi baris nama penulis. Antara penulis yang 'tersohor' dalam medan 'motivasinya'..Membacanya? Alhamdulillah..air mataku jatuh, panas sepanjang pembacaan..Aku melihat 'diriku' sendiri sepanjang bacaan ini..Terima kasih En. Hasrizal Abdul Jamil..Terima kasih mengingatkan aku kembali 'SIAPA DIRI INI SEBAGAI HAMBA'


Diari Musafir 'JANGAN BERHENTI BERLARI'

Aduh, longlai aku saat menelaah buku ni. Aku rasakan akulah insan yang paling 'bz' di dunia pendidikanku..Sehingga sampai tahap 'aku terpaksa' meletakkan beberapa jawatan..Sekadar meminimumkan tugas...tapi usai membaca buku PAKAR EKONOMI tulisan DR ZAHARUDDIN ABDUL RAHMAN ini..aku malu pada diri sendiri..Bacalah!! 

p/s Lambaikan KAABAH dari sana 'memanggil-manggil'




0 ulasan: