BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SALAM UKHWAH

:: TEMAN SEPANJANG JALAN ::

Sunday, September 26, 2010

Aktiviti Kali ini..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..

Hari ini Ahad..26 September 2010
Sementara menanti solat Isyak, aku cuba untuk 'menghadihakan' sesuatu pada blog yang ku kira sudah lama sunyi. Kedengaran suara bonda 'membaca' Ayat-ayat Cinta Ilahi di sebalik kamar tidurnya. Aku di meja makan dapur, kebetulan kamar bonda di sebelah ruang dapur yang dipisahkan oleh dinding kayu bervarnis merah kilat..Ayahanda dan adik bongsu tengah melawan tv di ruang tamu hadapan..

Sejujurnya, hujung minggu kali ini seperti tidak cuti. Al maklumlah semalam diadakan Program gotong royong bersama ibu bapa sempena Program Mencegah Malagi sekaligus meraikan sambutan Aidilfitri peringkat sekolah. Fuhh!!! Seronok rasanya bila dapat 'turun padang' bersama ibubapa serta anak didik melaksanakan program di bawah 'orang kesihatan' Daerah Kunak. Mengutip sampah, membersihkan longkang, sabit rumput serta melupuskan sampah dilakukan bersama-sama. Yang seronoknya, pihak PIBG turut menyumbang tenaga meraikan sekolah ini..terima kasih kepada semua.

Usai mesyuarat agung Permainan, majlis aidilfitri diadakan. Puas 'round' kelas pelajar sambil menjamah makanan pelajar. Jamuan guru dihidangkan dengan 'mihun sup' hasil tangan kak Sarinah dan Mi Tom Yam Seafood hasil tangan Ustaz Nasrul..hehehehehehe

Apa-apa pun balik rumah terus terlelap..sampai malam ni keletihan masih terasa.Aduhhh, esok nak sekolah lagi...hehehehehehe


p/s Malam sebelum gotong-royong, aku dan adinda buat Kek Coklat Kukus untuk jamuan kelasku 3 Smart dan kelas adindaku 2 Excellent. 4 talam semunya..1 talam untuk bonda dan 1 talam untuk orang 'sana'..hehehehe. Tidak sempat 'snap' gambar kuih tu semalam. Gambar di atas di ambil puasa pertama baru2 ni..layannnnnnnnnn..

0 ulasan: